I don't know

Vänder tidingen när jag läst klart den för att endast slippa se alla de där overkligt snygga kropparna
som är på tidningen på kändisar och som sedan sneglar på mig som jobbat som ett djur för att komma
att bli kanske en tiondel av vad dem är varje morgon när dem tittar på sig själv i spegeln, utan ansträngning.
Sätter mig vid datorn för att titta på gamla bilder. trots att syftet med mitt val var att jag skulle bli lycklig
av att kunna se tillbaka och faktiskt komma på att jag sparade bilder som betydde både bra och ont.
Jag tackar inte mig själv denna gången utan istället gräver jag mig under täcket där ingen annan kan
höra vad jag tänker eller hur enormt fult jag grimaserar samtidigt som några få ynkliga blöta droppar
strimlar sig ner för mitt ansikte. denna gången slipper jag känna att mascaran glider med eftersom
jag försökt länge nu att slippa allt som förknippas med smink, har bara velat komma ifrån alla
smeknamn och allt som förknippar mig med smink överhuvudtaget. om jag fick välja skulle jag kanske
användt det någon gång jag hade tråkigt, men det finns så mycket krav idag så det finns nästan inget
annat val. alla dagar man satt och målade på massa skitprodukter i ansiktet samtidigt som man
grinade för att det ändå inte gjorde någon skillnad, för att det ändå inte gjorde mig lika vacker
som jag hade tänkt att bli innan jag satte igång. Inte ens vackra låtar kan trycka mig lägre i tankarna
just nu än vad jag begär. Bara en gång till. Jag vill bara känslan en enda gång.
eller så vill jag bara SLIPPA en enda gång. slippa att känna just DENNA känsla en enda gång i mitt liv.
Jag ser på alex och jag ler samtidigt som jag därefter lutar mig bakåt och tänker på något helt annat.
Vart hade han faktiskt befunnit sig idag om han fick välja precis allting. Skulle jag finnas i bilden?
Jag vet inte varför, men jag vet att jag tänker på detta ofta. Alldeles för ofta för att orka ta reda
på om det stämmer eller inte. Jag suckar ännu en gång och bestämmer mig för att dra mig bort
för att träna nu. Ska lämna alla tankar en enda stund och tänka hur jag VILL se ut och sen ska
jag bannemej åka bort till atlet och fullfölja det en gång för alla också. Idag går jag inte dit med tanke
på hur smal och brun jag vill bli, jag ska gå dit och tänka på alla gånger jag inte vågade gå dit.
Idag går jag dit och tänker inte på någon annan än mig och fyfan vad underbart det ska bli!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback