saker jag gärna inte pratar om högt

Jag sätter mig upp stirrigt precis när jag somnat för första gången på en timme

Huvudet sprängs på alla möjliga sätt och hjärtat rycks ut vissa gånger när jag
tänker på allting jag borde låta ligga. Men samtidigt känns det som att tiden är
inne, att jag bör lägga ner korten på bordet och se vad jag känner själv.
För jag vet inte om det verkligen är hjärtat som bestämmer mina beslut nu
eller om det bara rentav är magkänslan jag går på. Jag önskar att jag visste så mycket mer.
Borde ha börjat jobba på själförtroende och självkänsla för längesen, det hade hjälpt
mig otroligt mycket nu att veta vad jag vill. Men vet ni vad? Jag har inte en jävla aning.
Hatar att såra andra människor för att jag själv inte vet hur jag vill ha det.
Vill lära känna mig själv på ett mycket bättre sätt. Jag avskyr att jag gör såhär.
Allt jag säger känns så rätt när stunden är inne men på längden är det inget annat
än fel. Jag vet att det är nu i livet jag borde göra misstag.
Göra sådana felsteg att jag lär känna andra människor utan att ens ha haft det syftet
i huvudet innan. Jag borde åka fel för att hitta rätt, jag borde göra ett stort misstag
för att förstå vad som är rätt. Men ändå inte i fela det som är de förflutna.
Finns så mycket mål som jag skulle vilja sätt upp som nyårslöften.
Men jag är alldeles för svag i mig själv, så jag skulle bli så bedrövligt besviken och arg på
mig själv om det inte funkade. Jag är jätteduktig på att avsky mig själv när jag gör misstag
och älskar att låta bli att ge mig själv beröm när jag klarar av saker jag inte trott jag skulle.
Inte konstigt att magkänslan känns spontan när jag inte ens vet vad jag känner.
Jag önskar att jag lär mig att uttrycka mig själv och mina känslor på ett bättre sätt 2011.
Eller kanske gör jag det bara att folk är så upptagna att det inte hinner lyssna.
Jag vet inte. Det gör mig ledsen att jag känner såhär, det gör mig väldigt upprörd.
Tänk om man kunde knäppa med fingrarna så var allt som man vill. Fast just det ja,
jag vet ju inte ens vad det är jag vill. Fan också. Nej nu skoja jag.
Så illa är det faktiskt inte. jag ska skärpa mig och fullfölja mina kommande nyårslöften.
Jag SKA få en fin nyår med bra sällskap. och vet ni? Jag ska få ett JÄVLIGT bra år 2011.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback