01.14

16 år och jag känner fortfarande inte mig själv, när börjar jag göra det?

Finns så mycket som svävar i luften just nu och så mycket som studsar mellan
vad jag vill och inte. Allt kommer upp flera gånger om och om igen och jag är precis
lika osäker och frustrerad varenda gång. Det är mycket som händer just nu och
tror inte jag riktigt hänger med så bra som jag kan om jag verkligen vill.
Veckan har varit dramatisk. Skolan lades åt sidan denna veckan vilket har tärt riktigt
mycket på mig och vad jag orkar med. Jag och Alex är allra bästa vänner och han
är den finaste människan jag någonsin träffat men det gör så j*vla ont varje gång
det känns fel med honom. Aptiten har jag tappat någonstans på vägen denna vecka
och har hela tiden tänk på vad jag stoppar i mig. Mitt utseende har skurit och rivit lite
extra i mig denna jobbiga vecka, självkänslan och självförtroendet känns som en
ballong som sprängts, och så har all energi och vilja totalt försvunnit åt olika håll.
Vill så mycket samtidigt men vet inte hur jag vill ha det eller varför jag vill ha det så.
Förstår inte varför jag blev ledsen på min födelsedag när jag blev långt ifrån så bra
uppvaktad då som jag alltid blivit, men samtidigt kanske jag behöver det?
Kanske betyder det något extra för mig även om andra inte tycker på samma sätt som jag?
Blev riktigt ledsen och hade aldrig någonsin kunnat föreställa mig att jag skulle bli det.
Det värsta är att göra massa saker som jag gör just nu när jag samtidigt inte har en
aning om vad jag känner för de. Positivt som negativt.
Jag har inte hunnit sakna någon än och jag vet inte om jag kommer göra det.
En person som känner mig utan- och innantill är ingen person jag tänker släppa taget om.
Även om jag har 10 lager kläder på mig är jag som naken för honom eftersom han ser
precis rakt igenom mig och känner mig alldeles bättre än jag själv gör många gånger.
Men samtidigt kan jag bita mig själv lite extra i läppen många gånger och känna
värmen gå över till låga i mina handflator. Jag blir så fruktansvärt arg att jag inte ens kan
föreställa mig allt jag upplevt. Jag har verkligen blivit sårad och jag har så svårt att
låta det ligga kvar som bok med djup tyngd som i en väska på ryggen som tynger mig och
som jag bär med mig hela livet. Jag har fortfarande otroligt svårt för att förstå vad jag tänkte på
och hur man kan sänka en annan människa från att vara lycklig till att inte vilja ställa sig upp
och se dagsljus längre. Så långt sjönk jag men tog mig ändå hit och nu kan allt bara göra
mig starkare. Som vänner är du förlåten föralltid, men att dela kärlek med dig är något jag brusat
på mig själv alldeles för tidigt skulle jag tro, om det ens var rätt från första början.
Allt sammanbinder allting och sitter fast i varandra. Sömnen har inte hängt med och har den gjort
det har den jagat mig dygnet runt. Har aldrig någonsin i mitt liv varit så trött som jag är nu.
Kan sova 1 vecka och ändå inte orka stiga upp på morgonen. Det har gjort allt mycket
svårare i skolan och jag har tappat allt denna veckan. Att jag blev såhär besviken ikväll strödde
väl på lite extra men är det någon som ska ha en FET kram är det bland annat Hanna, Alex,
Lovisa, Teuta osv.. Fina människor ger jag fin kärlek till. Dom är värd så mycket mina fina!
Jag hoppas på en urtrevlig kväll imorgon och jag ska dansa så svetten rinner.
Skiter i allting annat imorgon och låter inte tankarna flöda igenom mitt huvud, utan förbi det.
Man ska ju som sagt låta tankarna passera hjärnan före käften. Så sant så sant så.
Imorgon vet jag inte vad problem heter eller betyder. Ska njuta av att ha så fina människor
omkring mig. De personer som inte är där säger jag bara.. Synd!
Nu ska jag sova men först ska jag tänka lite till. Faktiskt. Funderar på vad jag ska ha på
mig om klänning som kommit inte passar imorgon, problem? Nej just det, det skulle
inte förekomma imorgon. Skönt. Sov gott era nissar och jag måste säga att jag verkligen hoppas
att ni avslutar detta inlägget med denna låt med Katy Perry.
Den gör mig så himla glad, den ger mig kraft och jag får mycket bättre självkänsla av den.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback