you don't even have to stay

Jag bestämde mig för att skippa träningen, hjälpa mamma städa lite och nu sitter jag även här borta i affären.
Blev inget större jobbande idag, tog en block i en hylla och skrev upp punktvis vad jag ska göra här borta 1-2 dagar/gånger i veckan. Alltså kommer jag framöver ha städtider här borta, söndag ska jag ta hand om övervåningen och på måndagar blir det undervåningen. Det innebär att jag ska göra allt som har något med städning att göra. För dessa 2 dagar kommer jag då får en summa som jag sedan håller mig till.
Ungefär som en förkänt veckopeng. Sitter och funderar på vad jag ska skriva.
Först tänkte jag skriva ett långt meddelande om ingenting, sen funderade jag även på att skriva ett depp-inlägg med känner verkligen att det har blivit alldeles för många av dom den senaste tiden.
Detta är första gången på länge jag kan skriva flytande utan att höra musiken susa i öronen, amazing.
Fast iuförsig så gråter jag lite onödiga tårar, men som dock kommer från min allergi som håller på att ta kål på mig just nu. Jag är trädam och även vanlig damm allergiker. Skitjobbigt att befinna sig på ett ställe som detta i mitt tillstånd. Men det kommer ju som sagt bli min uppgift att ta bort det framöver, sen måste jag även inskaffa ny medicin.

Igår började jag och Lovisa kika i våra årsböcker, ni vet såna där man öppnar 1 år senare efter man gått ur skolan och blir glad över några nerskrivna meningar från personer från olika håll.
Det ska bli mer än ett nöje att lämna denna jobbiga skola och jag ser fram emot att starta om på ny kula.
Allting kommer bli annorlunda, boende, sällskapet, skolan ja ni föstår säkert vad jag syftar på..
För alla som inte har börjat titta och ordna med era årsböcker (emilia haha) så säger jag bara att det är ett helvetes tänkande. Ja, eller kanske bara för mig som blondin men.. Du måste börja med att räkna sidor, sen räkna hur många du ska ha med i boken, sedan om det inte räcker så måste du para ihop 2 st personer som ska sedan dela på 1 sida tillsammans, därefter ska du troligtvis memorera alla namn. Alltså börja med följande person som står dig närmast osv. Men självklart blir att mycket roligare idag när jag och mamma bara inom en kort stund ska uträtta pennor! Till veckan (nästa vecka) ska jag börja tjata på folk om att ta med bilder, så det är lika bra att dem som känner sig träffade i denna text redan börjat rota fram något. Sedan ska jag även försöka smita med mig pappas kamera till skolan under nästa vecka för att kunna ta bilder på de personer jag inte redan har bilder på. Därefter ska jag sedan framkalla dem och sätta in dem. Jobbigt, slitsamt men framförallt otroligt minnesvärt.

Har ju som sagt lov (omöjligt att ni har missat det efter allt tjat) så jag försöker planera upp mina dagar för att sedan kunna göra det bästa utav dem. Idag ska jag träffa Linda Tellskog och snacka lite gammalt och sedan ska hon även övernatta hos mig. Det var längesen jag umgicks med någon från mitt förflutna. Trevligt.
Imorgon sätter jag mig på bussen mot Uddevallal, ska träffa Alex som ni kanske kunde gissa. Hehe.
Anledning bakom det är att jag egentligen hatar innerligt mycket att sova ensam om natten.
På dagarna har jag tänkt att spendera tid med antingen Emilia eller Ellinor som också ska befinna sig där.
Hoppas som vanligt och självklart på en riktigt bra vecka.

Nu ska jag avrunda lite. Jag tycker själv det är enormt tråkigt att läsa långa texter så ska inte plåga andra med det heller, fast det har jag ju redan gjort nu men.. Hade bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback