I have been here before but not like this

Tittar ut genom fönstret för tredje gången denna minuten
suckar samtidigt som skratten fyller mina tankar
ibland är det svårt att sätta sig in i de tankar som faktiskt
leder till att jag en gång varit likadan själv, sen blickar
jag ut i fönstret igen och ler lite för mig själv och åt alla
andra som fortfarande är kvar där. som lever där och
gottar sig i andras skit, alla de där som lever på andras liv
och när de kommer till deras egna är dem inte starka nog
att stå på sina egna ben. Har nog aldrig påstått att jag hatar
Ed som många ofta uttrycker det och står fortfarande vid det
men däremot är folket en annan del av kakan.
det känns bra att veta att jag faktiskt lämnar människor till
hösten och ger mig ut någon annanstans, känns skönt
att slippa höra saker man knappt visste om sig själv före
någon annan vet det. känns skönt att hamna någon annanstans
och få börja om, starta om på ett nytt ställe där ingen vet
någonting om en, för där har heller ingen något att tycka något om.

Det är sorligt att det fortfarande finns människor som inte ser skillnaden
på att faktiskt tjafsa tillbaka eller vara mogen och låta bli.
om man inget säger anses man enligt alla andra vara feg?
för att man en gångs skull insett att det inte är någon livstil och sedan
valt att kliva ur den bubblan så är man helt plötsligt värdelös och feg?
Äh, jag hänger verkligen inte med men det gör mig inte så mycket heller.
Jag är trevlig mot dem som är trevliga emot mig, jag förstår inte hur
det kan blivit något fel där? sedan om folk inte väljer att lära känna mig
med utgångspunkten att jag är trevlig är väl helt upp till dem men mig gör det inget.
alla vet hur alla fungerar i Ed och det är det som är väldigt roligt.
det kvittar om du är trevlig 1 vecka eller 2, du är redan stämplad till något
från första veckan. du får aldrig någon andra chans att ändra det.
det är bara så det är, folk väljer vad andra är, istället för att ta reda på sanningen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback