00.16

Så många tankar om vad som är rätt och fel eller vad som borde vara rätt och fel.
Vad jag ska känna, tycka, förstå, komma på, försöka med.
Hur jag bör känna för att veta att det är så det faktiskt känns när det är rätt.
Eller hur ont det gör varje gång jag faller utav att något blivit så felaktigt fel.

Det påminner mig dagligen, hur allt ska se ut, hur jag vill ha det, eller hur det var eller borde vara.
Om jag gör rätt vet jag inte nu, och det är det som ger mig alla dessa tankar till konsekvenser.
Kämpa för hårt klappande känslor när ångest fyller upp lika snabbt som allt annat sänks
Så ömtåligt lycklig många gånger, så overkligt olycklig många andra gånger.
Saknar så mycket, men har även så otroligt mycket saker jag aldrig trott jag skulle få.
Livet sviker och man lär sig att klättra på andra baner samtidigt som känslor återstår detsamma
Vänner kommer och går, man lär sig av många människor samtidigt som man inte förstår
någonting av andra. Man ger bort sitt förtroende hit och dit utan anledning och får ibland
tillbaka lika mycket man gett, men ibland ingenting över huvudtaget.
Håll i mig hårt eller släpp mig helt. Så svåra ord, så starka meningsfulla ord.
Jag älskar dig. Med så många betydelser på tusentals olika sätt och vis.
Man älskar någon man avskyr och man avskyr någon man nu älskar.

Att offra sina egna känslor för någon annans lycka, snälla säg att det är fel?
Men att dra till sig någon annans lycka för ens egna starka känslor, vad är det då?
Vill vara så oerhört ensam medans jag är oförträffligt omringad av biljoner människor.
Vill inte känna någon för den personen, men riva ut mitt hjärta för en annan.
Ge bort allt jag har och få tillbaka allt jag haft av någon annan?
Somna någon annanstans men vakna upp på det vanliga stället.
Springa baklänges men få allt att kännas så himla rätt i vilket fall.

Hoppa fallskärm, rakt ut i luften och låta känslorna fladdra lika mycket som överläppen
Springa in i någon men samtidigt rädda någon annan som fallit
Falla igen men stå upp för att bemöta något nytt.
Motarbeta allt underbart och falla för allt dåligt, eller tvärtom?
Vill åka långt bor men någon annan men samtidigt stanna här med den rätta.
Springa ifrån alla man älskar och se vilka som frivilligt kommer tillbaka till en.
Jag vill skrika ut allt jag känner samtidigt som jag inte har något alls att säga.
Vill skriva en bok om mitt liv samtidigt som jag vill börja om och inte berätta något om mitt förflutna.
Älska någon jag aldrig träffat och hata någon jag alltid känt.
Förstärka känslor jag alltid förträngt på grund av ostabil osäkerhet.
Kyssa någon som inte kysser tillbaka, slå någon så hårt att det värker i en själv.
Bli sårad så ypperligt att knänen sviker. Ångra det och fortfarande stå kvar på benen.
Älska fel person och hata rätt. Ge bort allt till en rik människa och ta från en fattig.

Så otroligt mycket tankar. Kring rätt och fel. Kring mig, vad jag känner och borde känna.
Hur mycket jag offrat för en annan människa som fått mig att lida
Hur mycket en annan människa har offrat för mig men som jag inte tagit vara på
Tankar om hur jag önskar många som gått bort vore här. Precis här.
Farmor. Sicken stjärna hon hade varit idag, hon och jag. Genom livet.

Saknar någon.
Men vem fan då?


Kommentarer

Postat av: Ida Andersson

<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback