drömkropp

Jag som många andra har sinnesjukt mycket funderingar över hur "den perfekta kroppen" ska

se ut. Ena dagen vill jag träna mig stark och bygga det jag har över, till muskler.
Andra dagen vill jag gå ner i vikt och träna därefter för finare konturer på mage osv.
Men ett svajande självförtroende och en extremt opålitlig vilja är det svårt att sträva
efter ett mål. Eftersom målen förvandlas dag från dag, från humör till humör.
Tjejer jag känner formar sina munnar till o:n och kläcker ut sig något i stilen som "usch"
innan jag ens hinner förklara. Alltså när jag försöker förklara hur jag tycker det är snyggt
men muskler på tjejer. Det är synd bara att folk häpnar före dom tänker, många tror att man
får världens muskler utav att anstränga sig några gånger ibland. Hade det varit så lätt
hade väl nästan alla tränat eller? Hm. Jag har svårt att förklara själv hur jag vill ha det
eftersom det är så snyggt med alla möjliga olika sätt. Muskler som inte, små lår som stora,
små bröst som stora, vältränade armar, som pinnarmar osv. Man kan fortsätta i en oänlighet.
Det jag försöker få fram är att jag är inte "dum i huvudet" eller korkad bara för att
jag tycker på ett visst sätt, eller att jag nu i detta fallet kanske tycker det är snyggt med vältränade
tjejer. Sedan tycker jag man kan acceptera varandras åsikter men man behöver inte tycka
någon är korkad för att man kanske vågar ha en väldigt vågad vilja och tanke bakom det hela.
Drömkropp är inget ämne jag och Lovisa t.ex. kan komma överens om.
Jag tycker det är snyggt med vältränade armar, ben, halvstor byst och tränad mage.
Samtidigt som hon tycket det är skitsnyggt med slimmad modellkropp utan några extrema
former. Mest bara lång och smal, modellsmal kan man väl rakt av säga eller?
Därför kommer vi två ingenstans på den fronten. MEN, jag tycker det inte hon är knäpp
för att hon tycker så eller hon tvärtom om mig. Alla har olika uppfattningar om saker.
Personligen tycker jag det är sjukt mycket hetare/sexigare med tjejer som boxar än tjejer
som går i 4 storlekar för stora kläder på en powewalk. Helt olika åsikter alltså. Jag tycker det är
supersnyggt med vältränade och bruna ben och mage t.ex. Men när man väl ska köpa
jeans, ser man mest bara "stor" ut och i det ögonblicket vill jag bara vara riktigt smal.
Fram och tillbaka, hit och dit alltså. Det är nästan samma som åsikter om siliconbröst
Jag kan tycka det är skitsnyggt, så länge de inte är för överdrivet och syns för väl.
Men en tjej som tränar och är väldigt vältränad och bra byggd... som har tränat bort brösten
ser nästan konstiga ut om de inte har brösten som bystar upp hela kroppen. Förstår ni vad jag menar?
Sen är det absolut skitsnyggt att vara smal över bysten också. Men JAG tycker personligen
att det är snyggast med halvstor. Jag ser inte siliconbröst på samma sätt som jag ser botox
i ansiktet, alltså i läppar, panna, kinder, näsan osv. Siliconbröst är en extrem hjälp för
många tjejer/kvinnor, något som hjälper dom att få den "kvinnliga" kroppen med hjälp
av större byst. Jag tycker alltså inte att det är något konstigt med siliconbröst så länge man ej överdriver.
Smaken är som baken. Och tur är väl det ibland ;) Här kommer bilder på olika sorts kroppar...
Måste tillägga att denna bilden på nicole var min drömkropp förr!
Och nu till sist jag själv.


Kommentarer

Postat av: Zlatan...

OOH! victoria beckham <3

Postat av: elina

måste bara tillägga sofia att du har en väldigt fin kropp :)

Postat av: fin

fin som få är du ju


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback