Mot Ed!

Godmorgon!

Sov riktigt skönt trots en bedrövlig dröm och halsont när jag vaknade. Inatt vaknade jag en
gång precis intill Elina eftersom jag på något konstigt sätt hade rullat runt och gjort något haha.
Idag är det min mammas födelsedag! Världens bästa mamma ♥
Därför ska jag åka hem idag vid 12.30, ska krama henne, göra hennes dag bättre, ge henne
3 presenter och tyvärr åka tillbaka till Uddevalla igen. Det ska bli skönt att komma hem faktiskt.
Jag älskar Ed! Blir glad när jag kommer hem varenda gång! Det går inte jämföra Uddevalla
och Ed. Har aldrig varit någon med speciellt dålig inställningen när det gäller våran söta "by".
Jag har sagt det så många gånger förut, och jag säger det igen.. Det är inte stället det är fel
på utan befolkningen. Att folk säger att de "hatar ed" pga att det kanske kommit ut att personen
låg med en annan i helgen, det kommer ut i Uddevalla också? Bara att det tar längre tid,
men oftast kommer det ut till fler. Jag tycker det är löjligt att säga att man hatar Ed
pga en pojkvän eller ens bästa vän har varit dum, då är det återigen PERSONERNA det är fel på.
OK, om man inte gillar att det är så litet. Helt förståeligt, och också en helt annan sak.
Jag har också mått riktigt piss och inte vetat vart jag skulle ta vägen, men jag kunde åtminstånde
lyssna på min kompisar. Jag VISSTE hela tiden att det jag blev utsatt för var FEL.
Jag fick modet tillbaka och jag ändrade också på det. Men folk som däremot stöter bort sina
vänner och blir uppkäftiga emot dom pga en pojkvän måste vara väldigt svaga i sig själva.
Jag har haft en pojkvän som inte behandlade mig bra, men jag var medveten om det.
Jag kunde iallafall erkänna det. Och jag gick ALDRIG emot mina vänner pga det. Jag lät det
aldrig gå så långt att jag gjorde någon illa på grund utav min egna pojkväns misstag.
Ja. Ed är litet och de flesta är med alla, men jag tycker det ändå är ett konstigt sätt att ha det på.
Bara för att man inte kan få en partner längre bort (tror man) så går det så långt att man är med
varandras ex och nuvarandra, det är sinnesjukt. Jag tror ändå man får vad man förtjänar.
Kanske låter starkt men lyssna nu..
Har man en pojkvän man aldrig vågar säga ifrån till, man kan aldrig diskutera något med,
man låter honom göra precis vad han vill (vara ute hela tiden och bära med sig ett kontigt beteende),
låter honom utnyttja en (han umgås med dig när han har tid och lust för det, men vill du umgås
en dag han inte kan blir det knappast så) osv.
Behandlar man sin kompis på följande alternativ....
Man lyssnar aldrig på vad personen har att säga, även om man lyssnar tar man inte åt sig,
man säger att ens pojkvän håller på att bli bättre (menas med att han varit bra 1 dag)
och vill få fram från sin kompis att det kanske funkar, man blir uppkäftig mot sin kompis
för att hon eller han inte förstår hur man kan vilja leva ett liv som man gör,
man börjar snacka enormt mycket skit för man är osäker och tror illa om alla och tror att
alla ändå skiter i en (fast det finns jättemånga som anstränger sig och verkligen försöker hela tiden),
man uppskattar alltså inte alla förvarningar.
På så sätt får man faktiskt skylla sig själv. Tycker JAG.
Tack!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback