min personliga åsikt

Idol 2010.

Jag tycker alla är oerhört bra i år, och jag har aldrig suttit såhär bänkad förut,
inte ens det, jag sitter numera på golvet en halv meter från tv:n.
jag har många favoriter och tycker även det varit orättvist många
gånger beroende på dem som fått stanna kvar och dem
som fått åka hem, bland annat hon extremt duktiga som satt i rullstol,
det kändes allt annat än rätt när hon fick åka hem,
men när hon som är lik Rihanna fick stanna kvar.
"Rihanna" tjejen tycker jag bara mest skämde ut sig.
Riktigt respektlöst och pinsamt från
första audition. Hur hon fick en chans att gå vidare från
första början var något jag aldrig förstod.
Hon kunde, enligt mig, inte sjunga över huvudtaget och tog
absolut ingenting på allvar. Vad jag tyckte om deltagarna i går...
Om jag skulle dra alla över en gräns igår, så...
tyckte jag inte alls det var bra. Jag tyckte det var falskt och
många har levererat så mycket bättre
än nu, när det verkligen gäller. Ok, det var första gången
för många men ändå. Idag däremot tyckte jag det var grymt.
Jag älskade Sassa:s låtval (kanske pga att AC/DC är det
bästa bandet i världen). Jag diggar hennes röst och jag ryser
när jag hör henne. Hon är riktigt frän. Sedan Andreas Weise som
faktiskt är en av mina kanske 5 favoriter. Jag vet inte vad det är,
det gör inget om han spelar över ibland, för han är så fruktansvärt charmig.
Han hade lite tråkigt låtval idag precis som jurryn sa, men ack så bra han är.
Jag rös hela låten (även om det inte varade så länge tyvärr).
Nej, han är helt klart en av mina favoriter. Absolut. Sedan var det finska Elin,
måste säga att hon är sjukt snygg och har så fruktansvärt häftig stil!
Verkligen ett plus i kanten. Håller med jurryn där också, allt var bra,
låtvalet var underbart, men hennes uttal var inte så bra.
Emil har jag inte så mycket att säga om, lyssnade aldrig riktigt i början
så säger ingenting. Polisen Björn blev jag lite besviken på idag,
han var sådär i rösten men överdrev lite så det
blev liiiite för mycket. Tycker det är väldigt jobbigt att se på folk som överdriver,
alltså då menar jag typ särar på benen nästan två meter och nästan faller på
knä första framträdandet. Nu till Alice, häftigt att det är en tjej som kommer "härifrån"
om man säger så. Kanske därför man alltid är lite extra uppspärrad när just
hon ska uppträda, eller iallafall jag. MEN jag tyckte hon sjöng väldigt konstigt idag.
One med U2 och Mary J Blige har alltid varit en favorit för mig,
men jag tyckte hon försämrade den låten. Hon sjönk lite när hon sjöng den.
För det första lät det inte alls som den låten (riktigt tråkigt!!) sen sjöng hon med någon konstig
och lite tillgjord röst. Riktigt synd tycker jag personligen för hon KAN verkligen egentligen.
Jag tycker bara inte låten passade henne. Hon passar in så bra bland typ Samson-låten
och tänk vad häftigt om hon hade testat sjunga I was made for you med Brandi Carlile?
Hade kunnat göra succé skulle jag tro! Men talang har hon, OJA :)
Detta är bara mina personliga åsikter, och jag är inte korkad, tondöv eller tycker jag själv
är mycket bättre bara för att jag skriver detta. Jag tycker det är kul att diskutera musik.
Jag kan sitta i flera timmar och prata om endast ett framförande. Musik är livet.
Musik kan lyfta en människa så extremt mycket. Den har lyft mig. Otroligt.
Och att jag har åsikter är INGET fel eller konstigt. Precis som när dem i jurryn
kan ha utstickande åsikter kan jag också ha det. Precis som alla andra.
Men skriv gärna vad ni tycker, hade varit jättekul att få veta vad ni tänker! :D
Kram.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback